domingo, 26 de maio de 2013

A POLÍTICA DA URSS E DOS EUA NA FUNDAÇOM DE ISRAEL: 1948 (IV)


8 de julho
A Liga Árabe rejeita renovar a trégua. Os confrontos som retomados.

9 de julho
O exército israelita passa ao ataque, desta vez reforçado com 75.000 soldados contra os 40.000 dos estados árabes.

Durante a segunda metade de ano Israel obtém um crédito de 12 milhões de dólares para pagar o armamento (dos quais utiliza 9 milhões). A Agência Judaica e o Governo israelita gastaram por volta de 22 milhões de dólares em fornecimentos militares.

Traficantes de armas judeus nos EUA conseguem quatro B 17 Flyingfortress com tripulantes achalnicks cara Israel através da Checoslováquia. Numha escala obrigatória em Portugal, as autoridades portuguesas incautam umha das naves. As outras 3 voa para Israel desde Checoslováquia, alcançando o seu destino em 17 de julho.

19 de julho
Nova trégua. Nos dez dias de confrontos, as forças israelitas conseguiram bloquear o exército egício, reabrir a estrada para Jerusalém e levar a cabo várias operações que conseguiram conectar várias áreas judias. Na Galileia baixa e ocidental retomaram-se grandes áreas. Apesar destes esforços, no entanto, o Negev permaneceu desligado, fracassando todas as tentativas de ligá-lo.


4 de agosto
Fim da operaçom Balak. Os 25 aviões Avia foram umha grande deceçom nom apenas pola necessidade de serem desmontados, trasladados como carga e depois montados novamente em Israel, mas devido aos seus enormes problemas técnicos e dificuldade de manobra. É por todo isto que as forças israelitas deram-lhe a última oportunidade  durante os dez dias de combates de julho.

Seguidamente Avriel inicia negociações com o governo checo para que este autorize a venda caças ingleses do tipo Spitfire XI.

26 de agosto
Os checos concordam em parar a venda de caças Avia e vender 50 Spitfires de segunda mão a um preço reduzido. Doravante, os Avia ficariam confinados para escoltar tropas e missões de reconhecimento, evitando o seu uso em tarefas como combates no ar ou ataques sobre o terreno.

Mais umha vez, a questom da entrega vai ser um problema, umha vez que os checos nom se atreveram a renovar a ponte aérea da Operaçom Balak, sendo necessário encontrar outra maneira de trazê-los para Israel. De resto, em Israel a disponibilidade desses aviões era visto como umha condiçom necessária para lançar umha nova ofensiva. Ao mesmo tempo, ficou claro que o carregamento por via marítima dos Spitfires, como se mostrara na ocasiom anterior, nom permitiria a sua chegada a tempo para a ofensiva planeada, polo que a ideia do autovoo surgiu novamente. Desta vez, para diminuir o risco de perda dos Spitfires, os tanques de combustível foram alargados para tal capacidade que só seria necessário um reabastecimento em voo. Planeouse que o reabastecimento se realizasse no aeroporto de Podgorica, Montenegro, república federativa da  Jugoslávia. Esperava-se que os aviões chegassem a Israel com a última gota de combustível.

É desta maneira que se inicia a Operaçom Velvetta que permitiu a chegada a Israel de até 22 Spitfires deste jeito.

14 de agosto
Os países árabes rejeitam as propostas de paz israelitas.

Setembro 1948
Assim que eles chegaram a Moscou, os diplomatas israelitas abrem conversações com as autoridades soviéticas sobre a ajuda militar direta.

8 de setembro
A Liga Árabe, comandada por Egito, decide estabelecer o Governo de Toda a Palestina em Gaza sob a liderança nominal de do mufti al-Husayni.

17 de setembro
Dous membros do Lehi fardados de soldado imobilizam o  carro de Bernadotte e abatem-no à queima-roupa. Ele é substituído por Dr. Bunche.

20 de setembro
A ONU publica o Plano Bernadotte.

22 de setembro
Formaçom do Governo de Toda a Palestina e reconstituiçom do Exército da Guerra Santa cujo objetivo de “libertar a Palestina”. Porém, o governo carecia de financiamento e é muito dependente do Egito, tornando-se de facto numha força ineficaz.

28 de setembro
Implementa-se a Operaçom Velvetta 1: Seis aviões Spitfires abandonam Checoslováquia com rumo para Israel. Porém, apenas metade deles consegue chegar ao seu destino, pois um deles cai na pista e os outros dous viram-se forçados a aterrar em Rodas por falta de combustível, onde, sob pressom britânica, os Spitfires foram confiscados e os pilotos libertados após interrogatório. Como resultado dos interrogatórios dos EUA e a Grã-Bretanha souberam tudo o que precisavam sobre a “Operaçom Velvetta", e foi imediatamente recusada por Belgrado.

Previamente, na operaçom surgiram grandes dificuldades. As autoridades jugoslavas atrasaram a decolagem dos Spitfires devido a umha dívida de um milhom de dólares. Outro motivo para o atraso, que nalgum momento parecia uma sabotagem, poderia ter sido o posicionamento internacional que o regime de Tito estava a fazer entre as duas superpotências. Entom um agente do IDF em Genebra sugeriu mudar o país para reabastecimento para a Bulgária, que exigiu 10.000 dólares para cada operaçom. Posteriormente as negociações de Israel com o governo búlgaro foram concluidas, abrindo-se umha nova rota para os Spitfires.

3 de outubro
Jordânia ordena que a Legiom Árabe desarme forçosamente várias unidades do Exército da Guerra Santa.

5 de outubro
O adido militar israelita, Yohanan Ratner, reúne-se com o General Seraev para tratar questões de treinamento. Ratner inquiriu-o sobre livros didáticos militares soviéticos e as possibilidades de cursos avançados para os oficiais israelitas. Poucos dias depois, durante umha conversa com o general Aleksei Antonov, Ratner sugeriu cursos de formaçom de oficiais e o fornecimento de equipamento alemão que tinha caído nas mãos dos soviéticos. Antonov pede-lhe umha lista detalhada das necessidades israelitas.

Fontes
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